• Facebook
  • Jaunumi
  • Uzdevumi
  • Iesūtījumi
  • Teorija
  • Sacensības
  • Reitings
  • Mācies JavaScript
  1. CleverCode
CleverCode
  • Sveiks ciemiņ
  • Facebook
  • Jaunumi
  • Uzdevumi
  • Iesūtījumi
  • Teorija
  • Sacensības
  • Reitings
  • Mācies JavaScript

Pamatelementi

Lai aprastu, par ko šajās nodaļās tiks stāstīts, ir nepieciešams atkārtot pāris jēdzienus. Šīs lietas iespējams daļa skolnieku jau būs mācījušies skolas laikā, bet tās ir pietiekami vērtīgas, lai atkārtotu.

Dekarta koordinātu sistēma

Dekarta koordinātu sistēma ir koordinātu sistēma, kur katrs punkts plaknē tiek atzīmēts ar unikālām koordinātēm. Dekarta koordinātu sistēmai ir vairākas atsauces līnijas, kuras sauc par koordinātu asīm. Sistēmai var būt vairākas dimensijas. Ja sistēmai ir N dimensijas, tad asis krustojas (0, 0, ..., 0) punktā, visas asis ir savstarpēji perpendikulāras (90 grādu leņķi vienas pret otru) un jebkurā punktā, izņemot asu krustpunktu, tieši viena koordināte uz ass ir 0. Piemēru Dekarta koordinātu sistēmai var apskatīt 2. attēlā.

Vairāk informācija

Pitagora teorēma

Pitagora teorēma saka, ka jebkura taisnleņķu trijstūra katešu kvadrāti ir vienādi ar hipotenūzas kvadrātu. Piemēru skatīt 1. attēlā.

Pitagora teorēma

1. attēls - Pitagora teorēmas piemērs.

Vairāk informācija

Eiklīda attālums

Attālumu starp diviem punktiem sauc par Eiklīda attālumu, kuru aprēķina pēc Pitagora teorēmas - Eiklīda attālums ir kvadrāts no visu koordināšu starpību kvadrātu summas, kas attiecas uz jebkādu skaitu dimensiju.

Eiklīda attālums

2. attēls - Eiklīda attāluma piemērs.

Vairāk informācija

Līnija

Ir vairāki veidi, kā līniju var definēt plaknē:

  • Divi punkti, caur kuriem tā iet.
  • Līnijas funkcija - y = m*x + b, kur m ir slīpums, x ir x koordināte un b ir y krustpunkts.
  • Līnijas vienādība - ax + by = c, kur a un b ir nenulles koeficienti.

Nogrieznis - līnija, kur katru galu ierobežo punkts.

Stars - līnija, kur vienu galu ierobežo punkts.

Līnija

3. attēls - līnijas piemērs.

Vairāk informācija

Daudzstūris

Ja plaknē atzīmē vairākus punktus un izvelk kādā secībā caur tiem nogriežņus, lai taisnes nekrustotos un veidotos noslēgts laukums, tad veidojas taisnstūris. Ir divu veidu taisnstūri:

  • Izliekts - 4. attēlā pa kreisi.
  • Ieliekts - 4. attēlā pa labi.

Atliktos punktus sauc par daudzstūra virsotnēm. Ierobežoto daļu sauc par daudzstūra laukumu. Novilktos nogriežņus sauc par daudzstūra šķautnēm. Populāri daudzstūri ir:

  • Trijstūris.
  • Četrstūris.
  • Piecstūris.
  • K-stūris - K > 2.

Līnija

4. attēls - daudzstūru piemērs.

Vairāk informācija

© 2025 CleverCode
Par mums | Palīdzība | Vērtēšanas sistēma
Informējam, ka portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.
Uzzināt vairāk